Lördag den 17 februari 2018
LÄSKIGT ATT MÅ BRA!

Man förstår nog oftast inte hur bra man har det. Hur tacksam man bör vara för det man har. Ibland när man känner att man har det så bra blir man orolig för att mista det, för att det är för bra för att vara sant. För mig är det så att när jag ibland mår så bra, dvs har lite yrsel, kan jag drabbas av ångest eller jobbiga tankar på att det kommer att ta slut alldeles snart, istället för att njuta av stunden . Precis som att det känns så ovant och läskigt att vara fri från besvär att det blir obehagligt. Hur konstigt är inte det? Inte om man har läst hur hjärnan fungerar. Den tycker om det är som är bekant och som vanligt. Då känner den sig trygg. Det blir nästan som ett hot om det känns ovanligt. Jag älskar min familj. Jag älskar min underbara man, som är helt fantastisk. Som har stått bred vid mig i så många år och fortfarande gör det. Han vill andra väl. Han lever mer mindfull än många andra, trots att han inte övar på det som jag gör. Ikväll ska vi äta tacos, Niklas, Sofia, Samuel och jag. Adina jobbar och Elliot är med sin klass på en övernattning på Chillet ungdomsgård. Jag ska njuta av sällskapet, sen ska vi mysa framför mello.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen