Måndag den 19 februari 2018
KNAUST!
Ledig dag. Blandade känslor. Ska bli skönt, tänkte göra en massa saker men vet inte om det blir av. Ett av mina problem är att jag har många idéer på vad jag vill göra och sen i slutändan blir inget gjort. Det är väl ett klassiskt fenomen visserligen, men jag har blivit medveten om det och vill göra något åt det. För mig handlar det ibland också om att jag inte tror mig kunna genomföra det. Begränsning. Min yrsel hindrar mig. Tror jag. Men om jag verkligen vill det, så kan jag göra det. Det vet jag. Idag hade jag lust att baka. Det vet jag i och för sig att jag kan göra. Det som skiljer de som verkligen förverkligar sina drömmar och vi andra är att det agerar. Det har idéer, precis som vi andra, men de tar tag i dem och gör någonting. Det blir kanske inte perfekt direkt, men de ger inte upp och då har de bra mycket större chans än vi som bara tänker och sen får det vara. Ända sedan jag var i Sundsvall och bodde på anrika Knaust hotell har jag varit förtrollad av hotellet och dess historia. Som jag alltid blir av gamla, fina hus. Då vill jag skriva något. En berättelse om människorna som jobbade där. Men då måste jag forska lite i historian osv. Oftast stannar det där. Men jag har tänkt på  Knaust flera gånger sedan jag kom hem. Det ploppar till och med upp i mina meditationer. Ett tecken? Jag har i alla fall börjat lite smått att lyssna på en ljudbok om Sveriges histioria. Jag börjar där. Så får jag se. Men jag tar i alla fall ett första steg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen