Lördag den 31 mars 2018
UPP UR GROPEN!
 

Skönt att vara ledig. Eller nåt. Jag är kluven. Jag kämpar. Mot mina obehag som kommer och går. Försöker göra det jag vill, det som får mig att må bra. Oavsett. Men det är svårt när yrseln knackar på axeln och stör mig hela tiden. Jag gör bäst i att se den som en vän, eller som någon som vill mig väl men som inte vet bättre. Egot vill att jag ska reagera som alltid, tryggt och säkert, sätta mig i säkerhet, bli orolig istället för att fortsätta framåt. Jag tror att mitt bästa knep är att samla på välbehagets skatter. De finns där hela tiden, och när man inser det så skapar man dessa stunder medvetet. För vem vill inte ha många samlarobjekt? Just nu är ett sånt tillfälle. Igår, när jag och Niklas gick på promenad i vårsolen, tog med oss kaffe och ett sittskydd och satte oss på isen i solen innan vi promenerade vidare. När jag bakade påsk tårta med Sofia på kvällen, när vi satt hela familjen och såg på Lets dance till sent i går kväll. De finns där. Idag ska vi åka till pappa. Henrik med familj är där. Vi ska grilla och umgås. Jag ska samla massor av skatter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen