Torsdag den 4 april 2024

 

Den här veckan har gått ovanligt fort. Det kan ju förstås bero på att måndag var en röd dag. Men i alla fall. Jag har mått rätt bra och sovit gott. Jag tänker dock ofta på vad som fått mig att må sämre just nu. Det här med att själen vill göra mig uppmärksam på något genom att göra mig sämre ett tag släpper inte mina tankar. Gör jag rätt saker? Nja, kanske inte. Det finns fortfarande så många saker i mitt liv som jag tror att jag hade ägnat mig åt och mått jättebra av men som jag undviker. Jag undviker dem för att det kanske kan få mig att bli yr. Jag gör inte det som jag vill göra till hundra procent utan försöker fly obehaget och mår jag bra vill jag behålla den känslan så länge det går. Precis som man inte ska göra. Att inte låta yrseln styra vad jag gör eller inte gör är det bästa för mig. Det är det jag försöker göra nu. Jag funderar över vad jag hade gjort om jag mådde toppen hela tiden. Jag vågar inte heller meditera om jag mår bättre en period för ibland kommer snurret tillbaka när jag mediterar. Samtidigt förstår jag inte hur saker som jag borde må bra av som att meditera eller läsa eller skriva som jag älskar att göra får mig att bli snurrigare? Är det för att jag är rädd för det, är det oron som framkallar det eller mår jag helt enkelt upp och ner oavsett vad jag gör för tillfället. Ibland känns det så. Jag kan inte påverka det så mycket alls. Eftersom jag inte kan påverka det kan jag lika gärna bara leva på som vanligt och göra det jag vill och mår bra av och sen får yrseln komma och gå. Det är nog bäst det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen