Onsdag den 10 april 2024

Det är konstigt hur lite jag verkar påverkas fysiskt av att sova lite. Jag klarade av dagen precis som vanligt, kände mig inte tröttare än vanligt. Det kändes jätteskönt. Men så fort eftermiddagen kom och jag var på väg hem började ångesten gnaga. Ångest är verkligen riktigt jobbigt. Jag bestämde mig för att åka och dansa trots allt. Jag tänkte att det nog blir bra att distrahera mig med plus att den fysiska aktiviteten också skulle vara bra för mig. När jag kom hem såg jag och Sofia Robinson. Jag tog en allergitablett och ångesten kändes mindre påtaglig. Det var först vid halvnio snåret som jag började känna mig trött på riktigt. Jag gick och lade mig ca nio och då var jag så trött att sängen kändes som en härlig plats att vara på. Jag somnade bums och sov som en stock hela natten igenom. Jag försov mig tom och vaknade först klockan halv sju. Jag är så tacksam och glad för detta. Jag känner dock lite ångest fortfarande. Men mycket mindre. Det tar alltid ett litet tag att slappna av. Jag planerar att ta allergimedicinerna ett tag nu så att jag kan känna mig lugn och trygg ett tag. 

I övrigt mår jag bra. På dagarna flyter allting på och jag känner fortfarande att jag kan navigera bra genom mina ups and downs. 

Nu ikväll mediterade jag i tio minuter. Det kändes bra. Lite senare kände jag att snurret började och det kändes lite jobbigt. På dagarna känner jag att jag kan hantera den så mycket bättre. Jag försöker inte få bort den eller fly utan går igenom min dag som vanligt och störs inte lika mycket av snurret. Men när det tilltar på kvällen, innan jag ska gå och lägga mig får jag lite mer oro i magen. Särskilt eftersom natten mot tisdagen blev som den blev. Det började ju med att det snurrade så mycket att jag inte kunde somna. Sen när det lugnade ned sig somnade jag ändå inte. Så jag hoppas att fastän det känns snurrigt nu så blir jag nog trött av medicinen så jag somnar ändå. Jag tänker vänta tills jag är riktigt trött innan jag går och lägger mig ikväll eftersom jag sov så mycket och länge i natt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen