Senare på kvällen:

 

Idag blev en riktigt bra dag tack vare min insikt ovan. Att bara leva och göra det som jag skulle ha gjort en riktigt bra dag, fastän jag tyngs ned av yrsel och snurr. Jag har sett på Tv och det har gått bra, jag och Niklas åkte till Luleå för att köpa frön och plantjord och små drivbänkar så att jag kan plantera lite blomfrön. Jag kom på att det hade varit mysigt nu när vi faktiskt har fönsterbrädor i lägenheten. Det var snurrigt i bilen men jag körde inte bilen utan jag satt bredvid och det kändes inte jobbigt alls. Det blev en trevlig resa och jag mådde mycket bättre på vägen tillbaka. Jag slås av att jag mår inte dåligt hela tiden och när jag ändå gör sånt som jag vill göra, så mår jag bättre än om jag hela tiden undviker att göra saker och bara sysselsätter mig med det som gör att snurret känns minst. Det jobbigaste är dock att meditera när jag tillfälligt känner mig bättre för då blir jag oftast mer snurrig. Det är nog för att jag känner inuti mig hur jag faktiskt mår och just nu är det snurrigt. Men jag vill inte undvika att meditera ändå för jag mår så bra av att göra det. Så nu ikväll gjorde jag det ändå, framför min nyskapade visionboard. Såklart känner jag mig mer snurrig nu och en del av mig börjar oroa mig för att jag nu när det är kväll ska få svårt att somna igen, att det ska snurra när jag ska sova. Det är en utmaning, det medger jag. Jag återkommer i morgon hur jag tar mig igenom detta. Men annars har idag varit en strålande dag och den är ett utmärkt exempel på hur min inställning till yrseln och livet och hur jag väljer att leva det gör så stor skillnad. Tacksam är jag.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen