Måndag den 8 april 2024

 

Jag känner ett helt nytt lugn inom mig. Skiftet som jag gjorde i förgår när jag släppte motståndet och kontrollen och bara levde mitt liv, vid sidan av yrseln är något helt annat än de sista veckornas ångest och oro och ständiga kontroller hur jag mår. Yrseln går upp och ner som vanligt men jag noterar den och fortsätter med det jag håller på med. Jag undviker inte på samma sätt. Jag försöker meditera oavsett om jag mår bra eller dåligt och även om det finns en känsla av oro där när jag sätter mig ned och mediterar över att jag ska bli mycket sämre, så gör jag det. Jag vill meditera så ofta och mycket att jag hittar tillbaka till ett ännu större lugn inom mig. Jag vill vara glad och positiv och se fram emot saker i livet igen. Inte gruva mig eller oroa mig över att bli sämre. Jag är så tacksam och glad att jag hittade mina gamla verktyg. Det kändes som om jag tappat bort dem och även mig själv. Jag kände mig så vilsen och rädd. Djupt inom mig visste jag, men jag kunde inte få fram det. Nyckeln är alltid att acceptera, inte låta yrseln få påverka mitt liv utan jag vill påverka mitt liv och sen får yrseln bara vara där samtidigt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen