Lördag den 5/12-2020

Igår var också en bra dag. Jag vet inte hur bra jag har klarat av att inte fokusera på det negativa, om det verkligen är det som gjort susen, men jag är glad och tacksam för att det har känts bättre i alla fall. Det är oerhört svårt att släppa och att tänka: - Jag är ok, jag mår bra, med eller utan yrsel. Den får vara med eller så kan den försvinna, jag kan vara lika glad och göra precis det jag vill ändå. Att tänka detta och verkligen mena det från djupet av mitt hjärta är svårt. Men jag jobbar på det.

Sitter här ensam tidigt i ottan och lyssnar på lite julmusik. Jag har tänt ljus och det är julstämning på riktigt nu. Idag åker vi nog till stan och kollar på lite julklappar, jag och Niklas. Sen får vi se om vi åker till stugan och sover över i kväll. Det blir nog bara jag och Niklas, kanske Sofia. Det är så himla mysigt. Älskar att vara där.


Där jag är just nu vill jag vara

Jag har tagit mig hit på egen hand

Det jag satt mig för att klara

Har jag ganska lättsamt rott i land

 

För jag har hela tiden trott

Att möjligheterna är så många

Att ingenting alls är för stort

När de dyker upp är det bara att fånga

 

Det är fantastiskt att se på livet så här

Som att man aldrig nånsin blir mätt

Å det finns någon som ömsint mig bär

I den riktning som känns riktig och rätt

 

 

Kommentarer

  1. Hittade hit av en slump när jag sökte.. vad bra att du lärt dig leva med yrseln! Jag har haft min i ett år nu och har fruktansvärt svårt att acceptera den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Förlåt så mycket för att jag inte svarat förrän nu. Jag har skrivit den här bloggen i syfte att kunna stötta andra med samma problem. Ibland har jag känt att det bara är jag som mår så här. Eftersom jag inte fått kommentarer på bloggen tidigare så jag har inte ens kollat. Jättekul att du kommenterat, även om det är tre år sedan nu:-) Hoppas att du mår bättre eller att du som jag lärt dig att hantera och leva med dina problem. Kram Ann

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen