Lördag den 12/12-2020

Lyckopiller eller?

Sitter här i stugan. Vi har varit här någon timma nu. Vi har tänt upp ljus, lagt in nya mattor som vi köpt för att det inte ska dra så kallt från golvet. Det blev så mysigt. Det blev bara jag, Niklas och Sofia som åkte hit men det är bra ändå. Jag är så lycklig här.

När jag var i Sunderbyn fick jag ett besked som jag fått tidigare, men det känns som om jag var mer mottaglig för det nu. Det har gått ett tag sedan jag fick veta att jag borde operera bort hela livmodern, men nu har jag hört det av två oberoende läkare och jag känner dessutom att besvären  bara eskalerar. Det känns enklare nu att ta beslutet att gå vidare. Jag fick även pröva på ett minipiller för att ev. minska blödningarna. Jag vet inte om det beror på andra saker men ända sedan dess har jag känt mig bubblande lycklig. En del blir nedstämda och låga av hormoner som dessa men jag kanske bara blir lyckligare😊 eller så är jag bara glad ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen