Torsdag den 30/4-2020

 MIN STÖRSTA UTMANING!


Idag är det valborgsmässoafton. Jag har jobbat halv dag medan Niklas har varit ledig. Men det har bara varit kul att jobba på kontoret. Saknar det och mina kollegor när jag jobbar hemifrån. Det är ju bra😊

I morse kände jag mig lite deppig. Jag har varit snurrig i huvudet sen igår kväll, sov lite halvbra pg a det också. Jag har fortfarande så svårt att släppa det. Sen tänker jag att ibland när jag vaknar på nätterna av detta, kan jag köra en kroppsskanning och det går över. Jag fokuserar på något annat och varvar ned. Ibland kan jag känna att det är ok, det går över och verkligen känna att jag menar det, då går det också över fortare. Men när jag störs av det mycket, som i morse, och börjar älta negativa saker i huvudet, tankarna fokuserar bara kring problemen och hur obehagligt det är, hur det begränsar mig, blir det bara värre. Detta är min stora utmaning. Jag mediterade på toaletten på mitt jobb i tio minuter och jag insåg att jag måste släppa taget. Att jag inte kan kontrollera detta och enda sättet är att släppa. Om jag kan göra det så kommer jag att bli fri på riktigt. På så många sätt har jag utvecklats och gått vidare sista åren, men detta är den sista pusselbiten, som kommer att göra mig hel. Att kunna leva fullt ut även dagar som dessa. Att inte oroa mig för att jag ska må såhär när jag ska göra saker som jag sett fram emot. Att inte vara rädd för att yrseln ska förstöra och sabotera. Oavsett hur jag mår måste jag omfamna varje dag och stund i mitt liv på samma sätt. Allting går över. De bra och det dåliga. Att surfa på vågorna istället för att nästan drunkna emellanåt är mitt mål. Idag kände jag verkligen att det här målet kan jag nå. Jag kände mig nästan peppad. Jag vet att jag kan. Jag har kommit så långt och lärt mig så mycket på vägen. Jag hade inte klarat av det först av allt… saker händer av en viss anledning och i en viss ordning, för mitt bästa. Jag måste lita på det. När jag litar på att allting är som det ska för mitt högsta, bästa kan jag äntligen slappna av och bara vara.


 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen