Söndag den 26/4-2020
DET HÄR MED INSTÄLLNING!



Vaknar frisk även idag. Härligt. Idag har vi planerat en tripp till Ikea. Vi ska inte köpa några möbler men titta och känna och prova. Det vi kommer att behöva till stugan direkt när vi flyttar in är säng och bäddsoffa. Så att vi ryms alla. Eftersom vi kommer att ta Sofias dubbelsäng, ska vi titta på en ny säng till henne. Det blir i alla fall kul att komma bort och åka på en utflykt. Igår var vi till Storheden och kollade på utemöbler. Eftersom de hade kampanj på just det bordet och stolarna, som vi fastnade för, så passade vi på att köpa det redan igår. Även om vi bara hade tänkt att kika😊

Till kvällen grillade vi och åt en god middag tillsammans. Sen spelade vi Munchkin. Ett roll/strategi spel som inte riktigt är min grej men jag hade lovat att vara med för en gångs skull. Jag spelade med Sofia och det var tur det, för det var inte lätt att förstå. Kort med monster och skatter och krafter och hej och hå på engelska dessutom. Kände mig osmartast i gänget definitivt. Blev imponerad framför allt av Sofia, som spelade som värsta kungen. Tänk vad man kan lära sig snabbt om intresse finns. Det gäller att ha rätt inställning. Går man in med inställningen att det här nog inte är min grej, jag orkar inte sätta mig in i alla regler, och det tar för lång tid, så är nog inte oddsen alltför bra att det ska bli lyckat. Jag får tänka om till nästa gång. Men jag fick i alla fall en liten inblick och förståelse. Ett steg i taget….



Ute är det mulet. Sista två veckorna har det blåst och nästan stormat varje dag. Vindarna har gjort att även om solen kikat fram då och då har det känts kallt och otrevligt. Längtar nu efter riktigt varma vårdagar.

I morgon bitti ska jag till tandläkaren. Jag tycker inte om det. Inte för att jag är rädd för tandläkaren eller själva undersökningen utan för att jag tycker det är obehagligt att sitta i stolen, som de fäller ned så det känns som man ligger upp och ned nästan. Sen när de fäller upp den igen blir jag så himla yr. Det varar ju bara några sekunder men är så himla obehagligt. Så det är alltid en utmaning för mig att gå till tandläkaren. Av orsaker, som få förstår. Vet inte om det är min känslighet för just yrsel. Antar det. Sen blir det ju inte bättre av att man är orolig och förväntar sig det värsta. Alla har vi våra hjärnspöken, men det viktiga är att jag ändå går och övervinner min rädsla. Även om jag får göra det om och om igen. Vid varje besök.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen