Måndag den 20/4-2020


Rapport från fåtöljen. Jobbar hemma idag. Lite kluvna känslor över det. Jag jobbade på plats på mitt jobb torsdag och fredag förra veckan. Då var vi bara tre stycken där och i övrigt var det ganska tomt i huset. Det var ju visserligen påskvecka och många andra avdelningar har också delat upp arbetet så att vissa kan jobba hemma. Men då blir det ju inte heller så roligt att vara där. Man sitter på sitt kontor och jobbar på. Jag kan jobba med lite andra, vesäntgligare uppgifter mot här hemma, men annars är det lika ödsligt nästan. Det kanske blir annorlunda i veckan.

Idag ska jag jobba lite med min wordutbildning. Sen har jag lunchdate på stan med Niklas. Det är skönt. Då får jag komma ut lite grann. Vi brukar fortfarande gå ut och äta lite då och då, även i coronatider. Huvudsaken är att man håller avstånd till folk och tvättar sig noga innan man äter och när man går därifrån. Herregud, man har fått helt andra rutiner på de här veckorna. Vi kommer att bli världens renaste art på jorden efter det här.

Vi har promenerat en hel del sista veckorna och det har satt sina spår känner jag. Jag har ont i mitt knä idag. Om jag ska träna blir det nog motionscykel eller vanlig cykel ute. Vill inte paja knät nu inför sommaren, som förra året. Att promenera på asfalt är inte bra för mig, oavsett vilka skor jag har.

Ännu en veckan som vi börjar friska. Jag håller tummarna att vi får fortsätta så och att vi kanske tom klarar oss den här svängen. Vore skönt om vi kunde slippa ligga sjuka flera veckor, nu när våren är på gång och vi snart får åka ut till vår stuga. Längtar.

Här ska jag sitta och dricka mitt morgonkaffe i sommar.

































Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen