Onsdag den 15/4-2020
MIN DRÖM GÅR I UPPFYLLELSE!


Vi vann budet på 805 000 kr. Inte så mycket över utgångspriset. Vi mjölkade in i det sista med bara 5000 åt gången. Motståndaren höjde ibland mer och smackade till med 800 000 när vi lagt 760 000 kr. Han hoppades nog att vi skulle lägga oss då, men då lade vi femtusen till. Sen blev det tyst. Jag kan inte riktigt fatta. Idag skriver vi kontrakt och den 1:a juni har vi vår stuga. Som jag har drömt om detta. Det har funnits en stuga på min Wishboard i flera år nu. Steg för steg har vi närmat oss målet. Saker har fallti på plats eftersom. Senast i torsdags när jag mediterade så fick jag en insikt om att jag skulle lägga första budet dagen efter. Vi hade velat och funderat innan om det var rätt eller fel att lägga ett första bud. Men efter meditationen kände jag att det var det rätta att göra. Det var menat. Å se hur utgången blev. Jag kan knappt fatta det.

Jag jobbar hemma idag. Men på lunchen ska jag gå ut och äta med Peder. Skönt att komma ut ett tag. Jag har knappt gått utanför huset på två dagar. Det snöar ute igen. Ser ut som värsta vintern, nu när man vill ha vår. Senaste dagarna har det kommit några decimeter. Det ligger dessutom kvar på backen. Tittar man ut kan man tro att det är November eller december. Förutom ljuset.

Jag håller tummarna för en fantastiskt fin och varm sommar så vi kan bada och basta och njuta i vår stuga. Då blir det nog också femtioårskalas där i juli. Jippi!!








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen