Torsdag den 13/2-2020
SÅ GICK RESAN!


Resan gick bra. Den började dock lite skakigt av att Niklas åkte på magsjuka eller matförgiftning första natten på hotellet och spydde flera gånger. Jag sov nästan ingenting. Med ett litet hotellrum med delad toalett såg jag framför mig hur jag också skulle drabbas och kanske inte kunna ta mig hem på tisdag kväll. Jag var dubbelt orolig när jag gick iväg till tunnelbanan och min utbildning på morgonen. Jag kände efter hela tiden hur jag mådde i magen, och stressen över alla orosmoment gjorde ju inte saken bättre. Men det gick bra. Jag hittade fram efter en del funderingar och lyckades hålla mig frisk och pigg. Niklas låg på hotellet hela måndagen och kurerade sig och på tisdagen checkade vi ut och han åkte vidare mot Kungsängen.

Det är skönt att vara hemma igen. Jag har jobbat två dagar och det är ganska fullt upp att jobba heltid och sen ha allt ansvar här hemma. Det känns att man är ensam med många saker som jag och Niklas normalt brukar dela på. Idag tex har jag städat, som vi brukar göra på torsdagar. Efter en full dag med träning också på schemat så känns det i kroppen nu efteråt. Nu blir det bara lite Tv serietittande, kaffe och kanske en kvällsmacka innan läggdags. I morgon är det fredag och Niklas kommer hem. Vardagen är dock inte som den brukar vara och det är egentligen ganska bra. Annorlunda gör livet lite mer levande och mindre tråkigt. Även om jag hellre hade haft Niklas hemma med oss, så får vi nu istället längta och njuta av honom när han kommer hem istället och eftersom dagarna inte är är sig lika hela tiden går de också mycket fortare känns det som. De flyter inte längre ihop som en stor klump, som inte går att separera. Så livet känns rätt bra ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen