Söndag den 16/2-2020


Det snöar ute. Niklas och jag steg upp strax efter sju. Jag vaknade faktiskt av att det var ljust bakom rullgardinen. Härliga tider. Vi satt och åt frukost ihop och pratade och myste på. Jag kommer verkligen att sakna de här stunderna med honom nu när han åker iväg. Men en helg till tillsammans innan han åker iväg. Idag ska vi åka en sväng till Luleå för att lämna tillbaka några böcker på biblioteket där. Sen funderade vi på att boka träff med Niklas mamma på Espresso House. Han vill hinna träffa henne innan han åker. Hon har ju varit i Thailand och vi har inte träffat henne sedan hon kom hem. Om inte annat åker vi väl dit själv och fikar. Jag tycker det är så mysigt där. Bondläpp som man är så har man inte upptäckt såna ställen förrän nu när vi fick vårt eget till Boden. Nåja, aldrig för sent att upptäcka nya saker.

Igår kväll gjorde vi som jag sagt tidigare en tre rätters middag. Tyvärr blev förrätten lite halvbra pga att råkade salta chrostinin lite för mycket och jag tyckte faktiskt också att oxfilen blev lite väl salt. Det är verkligen svårt med salt. Det får inte vara för mycket, då blir det inget gott, men för osalt är inte heller bra. Nåväl, sällskapet var ju trevligt och även om Mello hade dåliga bidrag igår, så upplevde vi något tillsammans och det var som alltid trevligt.

Ny vecka snart igen då. Niklas åker tillbaka till Stockholm ikväll redan. Det kommer att kännas tomt men om vi har tur så kommer han hem redan på onsdag kväll. Det är först om en vecka som det drar igång på riktigt. Då är han borta i mer än tre veckor. Det var länge sedan vi var ifrån varandra så länge. Om någonsin faktiskt. Det är tur att jag har barnen. Vi får planera upp trevligheter på helgerna, så att tiden går fort och blir meningsfull. Jag får fokusera på att umgås med barnen och skapa bättre och starkare band mellan oss.

Nu har han åkt iväg med taxin. Det är tomt. Men än är han inte borta så länge. Kommer förhoppningsvis tillbaka på onsdag kväll. För en vecka sedan var vi i Stockholm jag och Niklas. Vi åt pizza med Adina och Simon och hans mamma och sambo. Sen fick Niklas magsjuka på natten. Tänk att det är en veckan sedan. Fort det går ändå. Ändå känns det så länge sedan. Jag kommer nog att skriva oftare nu när han är borta. Då har jag större behov av att få ur mig saker. Jag behöver peppa mig själv, stärka mig, så att jag klarar av detta lättare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen