Måndag den 17/2-2020
ENSAMT!


Sitter här ensam då. Det är nästan ensamast på morgonen. Är så van att stiga upp och äta frukost med Niklas. Vi åker ju alltid tillsammans till jobbet. När man väl är på jobbet rullar allting som bara på, så det går lättare. Jag har sovit gott och det är bra. Idag blir det nog träning på jobbet. Jag ska försöka komma igång på riktigt nu. Jag har ju haft lite hoppigt i bröstet på sistone. En massa dubbelslag, pulsen har dragit iväg eller slagit väldigt långsamt. Som igår, när vilopulsen ligger strax över 50 och rörelsepulsen under 100. I vanliga fall har jag vilopuls på kanske 65-70 och rörelsepuls strax över 100. Det är konstigt. Men jag har ju kollat upp det på vc. Ekg visar bra och alla övriga prover hon gjorde var också normala. Så jag får väl lita på det. Kanske är det bara stressrelaterat. Jag har ju haft liknande problem tidigare. Det här med att Niklas åker iväg  har kanske tagit mig hårdare än jag tror. Ibland tänker jag att jag lägger en massa känslor i kroppen istället för att känna dem. Jag har blivit expert på att lägga masken på och låtsas att jag mår bra när jag inte gör det. Så när jag blir rädd eller ledsen eller orolig så blir det till något annat. Yrsel är jag van vid.



Nu är det kväll. Maten är lagad och undanplockad. Sofia är ute med Amelia och jag har satt mig i fåtöljen och kollat lite på sommarstugor. Jag har hittat några intressanta objekt, som ligger bra till och ser fina ut. De säljes som villor/hus men kan lätt användas som fritidshus. Åh, drömmen lever vidare. Jag skulle bli världens lyckligaste om vi hittade något redan innan sommaren. Tänk att få flytta in och inreda en alldeles egen sommarstuga. Det är ju läskigt underbart att tänka på.

Det har gått bra på jobbet idag. Jag har tränat och jobbat på. Vi har haft produktionsmöte och dagen har gått relativt fort faktiskt. Om vi har tur kommer Niklas hem redan på onsdag kväll. Det hade ju varit trevligt eftersom det idag bara är en vecka kvar innan han åker iväg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen