Onsdag den 5/2-2020
INTE PERSONLIGT!


Det har varit en bra dag idag. Till och från i veckan har det gått lite tungt. Jag har känt att jag har stått still i utvecklingen på jobbet och sen har jag inte mått bra. Det är alltid någonting som ”drabbar” mig. Jag vet ju egentligen vad det beror på. Att allting kretsar kring mina problem och krämpor och att jag väljer att fokusera på det, för att jag alltid har gjort det. Det skapar bara ännu mer av de problem, som jag så gärna vill vara utan. Men trots allt har jag kämpat på och igår kväll åt vi middag i Luleå med våra vänner som planerat och det var så trevligt och kul. Allting blir vad man gör det till. På jobbet idag har det liksom vänt. Jag har fått lära mig en massa nytt och blivit kallad till möten och utbildningar och det som kändes så hopplöst igår känns underbart idag. Jag är stolt över mig själv att jag ändå kan stanna upp och fundera och inse att saker och ting som händer kanske inte har med mig att göra. Att andra människor har sina egna problem, som gör att de handlar på ett särskilt sätt. Det är inget personligt mot mig och om jag bara fortsätter vara ärligt och snäll och öppen, så kommer det goda till mig också.

Jag har flera resor till Stockholm framför mig nu i vår. Fastän Niklas är borta kommer jag att resa. Min utveckling står inte still för det. Jag utmanar mig själv. Jag växer och tar ett steg i taget mot mina livsmål, både på jobbet och privat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen