Fredag den 21/2-2020


Klockan är sju. Vi har ätit tacos, druckit lite vin och sett på film. Sista helgen med Niklas på ett tag. Vi har inga stora planer i helgen. Jag vet inte hur det kommer att kännas när han åker. Jag hoppas att det kommer att gå bra. Det handlar om att ta en dag i sänder. Och att göra varje dag speciell. Dont count the days, make every dag count. Det är lätt hänt att man bara vill få veckorna överstökade. Ja, jag kan längta efter att han kommer hem, men under tiden måste jag leva mitt liv. Jag har inte några direkta planer på vad jag ska sysselsätta mig med den tid, som vi vanligtvis spenderar tillsammans. Jag har ju mitt bokprojekt. Sen har jag tänkt att jag faktiskt kan lägga lite tid på att plugga lite fakta, som jag samlat på mig från jobbet men som jag aldrig finner läge att läsa igenom. På jobbet har jag annat och hemma känns det inte motiverat att göra ”jobb”. Men nu kommer jag att ha tid över och jag behöver verkligen komma i kapp. Sen tänker jag träna mycket och meditera mycket. Jag och barnen får hitta på saker också. Kanske kan vi åka och bowla någon dag, åka slalom, gå på bio eller nåt kul.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen