Lördag den 15/2-2020
TILLSAMMANS!


En skön morgon. Att få vakna med Niklas, stiga upp och äta frukost tillsammans har jag saknat. Det är fint. Sen efter lite kaffe kunde jag sätta mig med telefonen och titta klart The Bachelor. Niklas spelade spel på datorn. Ute snöar det, vi har inte planerat så mycket i helgen, förutom att vi ska göra en trerätters middag ikväll tillsammans. Det räcker för mig. Jag njuter just nu av att vara med Niklas och familjen. Snart kommer flera helger ensam, utan honom. Det kommer att bli så tomt. Det kommer att var jobbigt stundtals, men jag ska försöka att ha en bra inställning. Att ändå vara här och nu i stunden och göra det bästa av det. Njuta av barnen, som jag kommer ännu närmare pga detta. Jag måste se det som ett tillfälle, då nya möjligheter föds. Det är bra ibland att låta vardagen bli annorlunda. Dels uppskattar man det gamla, trygga när det kommer tillbaka, men man kan också hitta nya, spännande saker i livet som man annars aldrig hade utsatt sig för. Livet tvingar en ut på lite äventyr. Det är fantastiskt. Sen hoppas och ber jag att allt kommer att gå bra för Niklas med hans äventyr, så att han kommer hel och frisk tillbaka till oss i slutet av mars. Men i helgen ska vi bara vara och det känns så skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen