Tisdag den 23 januari 2018
MITT NYA JOBB!

Min födelsedag. Idag ska jag åka till Vuollerim i 25 graders kyla, utan motorvärmare. Jag känner mig yr och vinglig. Det blir extra jobbigt då. Försöker vara stark och positiv. Har så mycket framför mig nu som kommer att ta kraft av mig. Det är svårt att inte tappa kontrollen när man mår såhär. Att försöka tänka: - Det kommer att gå fint. Det ska bli spännande att se vad jag ska få jobba med. Har ju knappt någon aning. Det känns lite jobbigt att jag inte har nåt att göra just nu. Känns ju konstigt att vara hemma halva dagen, men på kontoret har jag ju varken program eller behörighet så det känns lite tråkigt att bara sitta. Men det blir väl så i början. Det blir bra ska du se, Ann. All kärlek till mig själv för att jag vågar detta. Många tycker att jag är modig. Jag väljer att göra det här fastän det blir jobbigt och vänder upp och ned på min värld. Igår var en bra start. Kändes positivt. Jag tänker på det.

Nu är jag hemma. Som tur är blev vi färdiga tidigt så jag kunde köra hem medan det var ljust. Det var minus 30 grader så bilen höll på att ge upp när jag var i Harads. Den gick i felsäkert läge och visade motorfel på displayen. Men som tur var kunde jag få hjälp på macken där. Han tipsade mig att slå av motorn och vänta i en minut, så kanske det skulle ha återställt sig och det gjorde den som tur var. Jag körde sakta hemåt.

I Vuollerim fick jag en kort introduktion av Maria och hon visade mig även hur jag kunde ta itu med mitt första jobb som är att dokumentera två mindre jobb med några ritningar vardera. Känns kul. Då har jag något att göra i morgon. Det blir alltså kanske en riktig arbetsdag på mitt nya jobb med allt vad det innebär. Det ser jag fram emot.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen