Dan före dopparedan 2017
PEPP!

Allt är städat, klappar inköpta och inslagna, hyfsat lugnt i huset. Ikväll tänkte vi ha lite familjemys. Först tänkte vi spela bingolotto, men det har vi ju aldrig gjort så vi tänkte kanske se nån film ihop istället eller spela nåt spel kanske.

Tankar idag: jag är inget offer för omständigheter. Jag tar ansvar för mitt eget liv. Jag vågar prova nya saker för att utvecklas och för att jag egentligen är en person som tycker om ombyte, utveckling, utmaning. Jag har så mycket som jag lärt mig det senaste året som jag vill prova på. Kan jag gå så långt jag själv vill? Har jag en inneboende kraft, som jag stängt inne? Genom att reagera annorlunda på omständigheter, genom att tro på mig själv, att jag duger, att jag kan, att jag faktiskt är intressant, trevlig och någon att lita på. Jag ska försöka att inte klaga. Varje gång jag upptäcker att jag är på väg att klaga över något ska jag fundera om jag kan säga det på något annat sätt, om jag kan bara låta det vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen