Nyårsafton 2017
ATT GÅ EMOT SINA KÄNSLOR!

Sitter på jobbet i fikarummet. Jag har jobbat färdigt men njuter en stund av lugnet innan jag drar hem igen. Vi ska ha folk på middag ikväll. Tidigare hade jag aldrig dragit igång något sådant när jag jobbar och jag erkänner att det känns lite jobbigt just nu. Men jag får ju fara när jag vill i morgon, jag är ju min egen chef. Detta är en utmaning. Detta är något jag hade gjort utan yrseln, tveklöst, det hade gett mig glädje. Att få umgås med vänner, äta gott. Därför gör jag det. Rädslan finns där att jag ska bli så yr och när jag måste vara uppe så sent blir det jobbigt. En massa förväntansångest. Jag försöker se förbi det. Se det trevliga, inte det jobbiga. Ta en stund i sänder. En utmaning. Jag utmanar min rädsla, bryter min begränsning och sen tänker jag inte vara glad bara över att jag klarat av det utan för att jag faktiskt fått ut något bra av så många stunder jag kunnat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen