Söndag den 7 januari 2017
ATT LYSSNA INÅT!

Snart börjar veckan när förändringen sker. Kanske därför som jag är lite yrsligare än vanligt. Förutom att jag har varit chaufför till alla i dag har jag inga större förpliktelser. Har sett på Downton Abbey och läst bok. Boken handlar om att fånga sin själ, lyssna på sin intuition. Det tycker jag är svårt. Jag har förstått att den som är medveten om tankarnas strida ström, till exempel under meditation, är själen. Jag har blivit medveten om egots oroande tankar, som försökt få mig att inse att den här förändringen som jag håller på att genomföra kanske inte är så bra för mig. Den vill behålla mig i den här trygga men tråkiga bubblan. Men jag SKA ta mig ut ur den. Min själ hör egots röst och jag låter den surra på, utan att bry mig. Visst kommer det att bli pirrigt, kanske ovant, läskigt, egot kommer att tala om för mig att jag inte duger, inte kommer att klara av mina nya arbetsuppgifter, att jag borde ge upp. Det vet jag. Men min själ säger mig att det här är rätt för mig. Kommer ni ihåg teckningen ” ljuset i tunneln” . det här är ljuset.  Men vem jag innerst inne är. Vad som är speciellt för mig. När min själ lyser igenom. När är det? När jag får skriva? Mer då? Vad gör mig riktigt lycklig? Det kan jag fortfarande inte svara på. Min begränsade värld, som jag har skapat sista 20 åren, har stängt så många dörrar att jag glömt att de en gång var öppna för mig. Men jag hoppas att framtiden kommer visa mig vägen. Jag lyssnar så gott jag kan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen