Tisdag den 27/7-2021 

Morgon. Jag sitter med en kopp kaffe i soffan i stugan efter att ha ätit frukost. Det blåser ute så jag vill inte sitta på bryggan och äta eftersom det gungar då. Jag är mer känslig för sånt just nu. Dessutom är jag lite frusen, så jag sitter inne med en filt på benen istället. Jag gjorde en morgonmeditation innan jag steg upp som heter ” Ease” där affirmationen easy återkommer hela tiden. Att låta ease styra mitt liv, låta allting vara som det är och bara ta det lugnt och stilla. Så i dag ska jag låta allt vara som det är tänkt och jag ska lättsamt och enkelt följa med i strömmen.

Igår blev det aldrig riktigt bra men jag slappnade ändå av mera och orkade vara uppe ganska länge på kvällen. Det var skönt. 

I eftermiddag åker vi hemåt. Sofia och hennes kompis har haft två underbara dagar med bad, vattenskidåkning och bubbel. De har nästan bara varit i vattnet. Fast å andra sidan har det varit varmt och skönt och vi har njutit av kanske de sista riktigt fina sommardagarna på semestern. Nu är det bara en veckan kvar snart och fram emot helgen och nästa vecka har de lovat sämre väder igen. Så det gäller att passa på. 

Nu ska jag fundera på vad JAG vill göra på min semester den här tiden som är kvar. Jag ska inte tänka på vad jag tror att jag kan eller orkar just nu, utan bara på vad jag vill göra och göra det. Oavsett. Det blir en utmaning kan jag lova. 



 
   

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen