Torsdag den 22/7-2021

Så var det en ny dag. Jag hade lite svårt att somna igår. Hade ångest och vaknade upp hela tiden, men jag somnade till slut och sov gott sen. Det är jobbigast på morgonen. Så har det alltid varit när jag är i dessa perioder. Jag ligger oftast en stund på morgonen i sängen när jag vaknat och samlar kraft och försöker hitta de där positiva tankarna som ska driva mig framåt och lyfta mig. Sen går jag upp. Ibland går det bättre och ibland går det inte alls. I dag ska vi åka till Niklas mamma och hjälpa henne att köra bort lite möbler från hennes stuga, som hon har sålt. En sån sak kan kännas jobbig. Det är tråkigt väder i dag också. Mitt bästa trick är att samla skatter. Om jag ser tillbaka på gårdagen så fanns det ganska många ändå. Just nu är en skatt. Att kunna sitta ned i min fåtölj, dricka morgonkaffe och filosofera över livet och dagen som komma skall. Man skulle ha en sån där räknare som vi hade på mitt gamla jobb. Att bara snabbt trycka på en knapp och sen summera på kvällen.

 

Nu är det kväll och vi har kommit hem från Doris stuga. Det blev en riktigt bra dag för mig. Det känns så skönt att veta att det går upp och ned och inte bara ned. Jag är så tacksam för det. Vi har hjälpt till att köra iväg skräp till tippen i två omgångar. Vi har äit dopp i kopp med alldeles färsk potatis och sill, ätit jordgubbar och glass, och jag har mått bra hela dagen. underbart. På vägen hem stannade vi hos Jenny och Jonas och kollade in deras nya inglasade uterum. Vi planerade att de skulle komma förbi på lördag till stugan. På söndag tar Sofia med sig en kompis till stugan, så det blir kul😊 Lite gruvsam är jag eftersom jag mår som jag mår då och då, men jag ser fram emot detta och tar en stund i taget och gör det bästa jag kan av varje situation. Det blir nog jättebra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen