Onsdag den 21/7-2021 

Nu har halva semestern gått. Jag tänker att jag lika gärna kan gå tillbaka och jobba. Det är så ofta som jag mår piss på semestrarna av någon anledning. Det är tråkigt. Ikväll kändes det så himla tungt bara. Vi har kommit hem från stugan jag och Niklas. Vädret är dåligt. Bara 12 grader och mulet, lite regn. Vi handlade lite grann och jag kände mig glad för att det gick någorlunda bra faktiskt. Men sen kände jag att det blev sämre igen när jag lagade middag, satt ned vid  middagsbordet och sen efter att jag tränat på motionscykeln så kändes det riktigt jobbigt. Tidigare brukar träning göra mig piggare och få mig att må bättre men inte nu. Det känns som en riktig svacka. Jag tänker att det finns en mening med mitt lidande. Det finns något som mitt innersta försöker tala om för mig när jag springer för fort och inte lyssnar inåt nog mycket. Jag har verkligen försummat meditationerna. Dags att ta tag i dem igen. Jag ska lyssna och känna och släppa motståndet. Jag är inte sämre människa för att jag mår såhär. Hösten är full av spännande och utmanande prövningar och jag har verkligen sett fram emot dem. Jag ber verkligen att jag inte ska tappa hoppet och lusten och drivkraften att fortsätta gå framåt fastän vägen känns tung att gå.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen