Söndag den 4/7-2021 

I morgon börjar semestern på riktigt. Helgen har varit underbar. Vi har haft värmerekord här upp med nästan 30 grader i går och idag. Vi åkte till stugan i går mitt på dagen och satt på bryggan nästan hela dagen. Niklas, Samuel och Sofia kämpade på med att försöka åka vattenskidor och jag doppade mig och solade om vartannat. Jag glömde bort min näsa långa stunder vilket kändes härligt. På kvällen var jag och Niklas ute på en paddeltur med kajakerna. Stilla på vattnet och varmt och ljust. Norrländska sommarnätter när de är som bäst. Älskar det. Man blir trött av att vara ute en hel dag så jag somnade som en stock på kvällen.

Idag har jag inte lyckats glömma min näsa lika mycket. Jag stör mig och mår dåligt av att den hela tiden finns där. Jag vet inte hur jag ska acceptera detta och släppa taget. Hur fan gjorde jag innan liksom? Och varför började jag helt plötsligt fokusera på detta? Hur ska jag ofokusera mig? Jag vill inte alltid ha något att haka upp mig på. Snälla snälla. Den här sommaren kommer att bli underbar annars. Snart kommer Adina och Simon upp. Ska bli så mysigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen