Torsdag den 29/7-2021

Det har varit en bra dag. Jag och Niklas har varit till Storheden en sväng. Vi har kollat in en soffa som vi vill ha. Den är inte världens snyggaste, men skön. Att det ska vara så svårt att göra sköna soffor tänker jag. Dagens soffor är för långa i sitsen och korta i ryggen. Hur tror de att vi människor är skapta egentligen? Det är säkert snyggt och trendigt, men inte praktiskt och skönt. En soffa ska väl ändå vara skön att sitta i. Den vi tittat på hade recliner som gick att ställa in på flera sätt, b la  nackstödet vilket är perfekt för mig. Jag har svårt att hitta en skön fåtölj eller soffa för min nacke. Men vi får se om vi har råd…

Vi köpte också lite kläder. Jag hittade två jättefina och färgglada tröjor på Top Store och Niklas en skjorta och shorts på Dressman. Vi hade tagit med oss egen lunch som vi åt i bilen. Det är lika varmt idag som det varit nu i snart en vecka men i morgon ser det ut att vända och bli svalare.

När vi kommit hem började vi med ett projekt här hemma. Var inte meningen att vi skulle dra igång så stort men när man börjar är det svårt att sluta. Jag gör i min egen takt, har lite svårt dock när det blir för stökigt här hemma att lämna. Men jag har blivit mycket bättre på det.

Vi håller på att flytta om i källaren så att vi får plats för ett hemmagym som vi har beställt. Bokhyllor och böcker har flyttats upp och det har rensats och slängts, prylar i hela huset. Men nu ser det hyfsat ut. Niklas och Samuel håller på att bygga ihop gymmet där nere nu. Blir nog jättebra när det är färdigt.

Jag är glad och tacksam för idag. Jag har verkligen försökt att sänka kraven på mig själv och gör allt i min egen takt, som det känns just nu. Jag sparar på krafterna och vilar ibland. Jag försöker att vara så självsnäll som jag kan. Jag pushar inte och blir inte arg eller irriterad på mig själv när jag inte orkar så mycket som jag vill eller borde. Det känns bra. Det går framåt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen