Tisdag den 17/11-2020

OROLIG!

Idag är nog sista dagen jag är hemma förhoppningsvis. Jag jobbar hemma idag och i morgon får jag gå till kontoret. Jag känner mig dock lite orolig. Jag har ont i ryggen, bakom skulderbladen i lungorna när jag rör mig och ibland när jag djupandas. Känns som en låsning fast ändå inte. Jag har ingen påverkan på andningen och ingen feber men det känns obehagligt och jag förstår att det är ett symptom från Covid. Efter allt hemskt man läser på nyhetssidorna och på det sociala nätverken så blir man ju tokrädd att man ska bli jättesjuk och att lungerna ska kollapsa. Men jag hoppas att det är övergående. Jag kände likadant en dag förra veckan, men då var det borta dagen efter. När vi var ut på promenad första gången för några dagar sedan kände jag också av det lite grann medan vi gick, men när jag kom hem igen försvann det. Vården skulle ju ha ringt mig vid det här laget enligt smittskyddslagen, eftersom jag testat positivt, men de måste ju ha enormt mycket att göra för jag har inte hört av dem än. Jag fick beskedet på 1177 i torsdags. Läget är ju allvarligt i Sveriege och världen just nu. Jag ber och hoppas att detta går över för då kan jag ärligt säga med lättnad att vi klarat oss lindrigt undan. Jag är dock tacksam att jag mår bra i övrigt. Så länge som det känns så är det nog ingen fara. Måste bara vara försiktig och ta det lugnt.

Nu ska jag sätta igång att jobba hemma. Ska bli roligt att träffa kollegorna igen i morgon. Jag tror att jag kommer att må bättre av miljöombytet och bara att åka dit kommer att få mig att känna mig friskare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen