Torsdag den 12/11-2020

Jag väntar fortfarande på svar. Jag testade mig i måndags. Adina, som jag är helt säker på också har haft covid eftersom hon varit sjuk en vecka, tappat smak och lukt som jag. Men hennes provsvar var negativt. Men hon testade sig på dag åtta efter insjuknande p ga att de inte kunnat boka självtester förrän nu. Det var antagligen för sent. Viruset hade börjat gå ur kroppen. Så nu får vi hoppas att jag inte testat mig för sent.

Just nu mår jag piss. Jag är vinglig när jag är uppe och rör på mig och när jag sätter mig ned snurrar det. Det är mega jobbigt. Sen har jag fått mens. Jag är urless på att vara hemma hela tiden och det är trist väder ute. Ja, det är omständigheter som gör det väldigt svårt att vara glad och positiv. Kanske inte så konstigt att jag drabbas av dess omständigheter dock efter denna isolering och prövning. Jag får försöka fortsätta vara tacksam över att jag och Niklas klarat oss så bra från detta virus. Om jag nu har det. Men vad har jag annars liksom? Jag har ju varit hemma med en covidsjuk närstående i två veckor. Vart annars har jag fått min förkylning? Varför har jag tappat lukt och smak? Jag hoppas att jag får svar snart så jag slipper spekulera mer. Jag hoppas att jag kan dra mig upp ur den här jobbiga loopen med snurr och vingel för det är så himla jobbigt.

Nu har jag också fått ett postitvt covidbesked. Jag förstod ju nästan det. Nu gäller det att ta det lugnt och ta god hand om mig själv. Inte gå i taket för att jag är yrsligare än vanligt utan acceptera, göra det bästa av läget och se framåt. Det blir alltid bättre. Det viktigaste i livet har jag ändå kvar. Min familj. De finns nära mig och jag är aldrig ensam. De älskar mig och jag älskar dem. Vad mer kan man önska i livet egentligen? Jag börjar där. Tacksamhet är nyckeln till lycka.

Att vi inte blivit så sjuka i covid som man kan bli. Det är jag så oerhört tacksam för. Att vi nu kan pusta ut över att vi gjort bort det. Att jag fick tillbaka smaken och lukten. Att jag har vänner som bryr sig om mig och familjen och hör av sig för att höra hur vi mår. Att vi har stugan, som vi kan åka till och få miljöombyte. Att jag har kommit igång med att skriva på min bok.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen