Söndag den 7/11-2020

Covidsmittade!

Igår kväll fick Niklas provsvar. Han har covid 19. Jag tappade lukt och smak på fredag kväll så jag lär nog också ha det då. Ska testa mig i morgon. Det trodde jag inte. Inte förrän både jag och Adina tappade smak och lukt, vilket jag aldrig tidigare gjort, började jag ana att det kunde vara så. Det är en märklig känsla och jag hoppas verkligen att den är övergående. Så tråkigt att inte kunna känna smaken på det man äter. Att äta får en helt annan mening vill jag lova. Men jag är oerhört tacksam att vi alla blivit så lindrigt sjuka som vi blivit och jag hoppas att det inte blir några komplikationer för någon senare heller. Jag är bara förkyld och hängig men har ingen feber eller några andra symptom. Niklas är på väg att bli frisk. Han bör nog var hemma några dagar till för att bli av med snor och hosta men annars mår han så mycket bättre. Ja, livet kan ta oanade vägar. Vi valde att åka och hälsa på Adina i Stockholm på höstlovet, och kanske var det ett felaktigt val i dessa tider. Men vi gjorde det och detta är konsekvensen. Men jag tror att saker händer av en mening. Det positiva är att vi fått göra bort den här farsoten och kan slappna av lite mer ett tag i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen