Fredag den 13/11-2020

Fredag den trettonde. Det känns som en bättre dag i alla fall. Igår gick det lite tungt men jag började se ljusglimtarna, hur små de än var och vips blir allting lättare. Minsta lilla ljus är ljusare än allt mörker. Viktigt att komma ihåg. Idag får vi se hur det blir. Vi hade väl lite planer på att åka till stugan hela familjen och äta god mat och dricka vin och bara komma bort från sjukdom och elände. Om vi alla orkar. Vi har beställt hem mat från ica som borde komma strax. Jag har beställt pepparbiffar och potatisgratäng. Vi tänkte slå på stort ikväll. Niklas känner sig lite mer snorig igen och han som är så less och planerat återgång till arbetet på måndag känner sig lite deppig idag. Det är verkligen en berg- och dalbana detta. Man försöker vara positiv och tacksam över att vi klarat oss så bra, att vi ändå mår så bra men det tar på psyket att vara så isolerade och utan nåt vettigt att göra. Man blir less. Men nu ser vi ändå slutet i tunneln. Förhoppningsvis kommer vi att kunna gå tillbaka till jobbet nån dag till veckan. Jag ska prata med min chef idag. Egentligen ska vi jobba hemma i skift nästa vecka p ga coronan, som vi gjorde i våras men min chef har sagt att om jag har haft covid så kan jag jobba heltid på jobbet, vilket jag såklart vill. Så vi får se hur det blir. En dag i taget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen