Fredag den 20/11-2020

Nu är det helg. Det känns som en riktig helg igen, tack vare att jag kunnat jobba i veckan. Det har gått bra och jag mår ganska bra. Det har blivit mycket bättre i ryggen. Jag känner av det ibland. På kvällarna och nätterna har jag ont i halsen, men på dagen känns det nästan ingenting. Det är konstigt. Men det har varit så otroligt roligt att jobba. Jag trivs och har lärt mig så mycket nytt idag.

Jag insåg idag att det är första advent redan nästa helgt. Vart tog november vägen? Vi tänkte åka till stugan i morgon. Jag ska julpynta där lite grann, hänga upp julgardiner. Vi tar med oss glögg och pepparkakor. Det ska bli så mysigt. Särskilt eftersom att det ska snöa lite grann på söndag. Det är ju helt otroligt vilket milt väder vi har haft i november här uppe. Knappt minusgrader, ingen snö. Det är jättekonstigt. Jag längtar efter vinter faktiskt. Det lyser upp det här bäcksvarta mörkret som är just nu. Men snart får julens ljus och värme sprida hopp och glädje hos oss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen