Torsdag den 21/2-2019
DET ÄR FRÅGAN!


Man måste varje dag, om och om igen, lägga sitt liv i händerna på något större. Lever vi ett välvilligt eller illvilligt universum? Om universum är välvilligt har jag det alltid bra. Jag har det bra trots att jag just nu stöter på en massa problem och lider. Om jag lägger mitt liv i händerna på ett välvilligt universum, börjar det bära mig så att mitt liv utvecklar sig på bästa tänkbara sätt. Svårigheterna jag möter är det rätta svårigheterna. Det lidande jag känner just nu är det rätta lidandet, även om det kanske inte känns så nu. Det handlar om kärlek. Lever jag i kärlek kan jag kasta mig ut i livets fors och lita på att allt går mig väl. Då bär det mig och jag blir fri att leva fullt ut. ”

Hade en jobbig dag igår, hela dagen. Vaknade i natt och hade ångest över det. Rädsla över att det är såhär det ska bli…katastroftankar.. mår bättre idag. Har städat och varit ute på promenad. Blev slut efter den dock. Känner mig lite over and out på något sätt, träning brukar ge mig energi men nu blir jag mest trött. Men men…jag mår bra och är glad för detJ

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen