Lördag den 9/3-2019

KÄNSLOR!


Snön vräker ner. Henrik och David kom igår kväll. Jag mådde inte jättebra, men vi gjorde tacos, drack lite vin och satt och surrade och myste på så det blev en trevlig kväll ändå. Idag har Niklas varit ut två gånger hittills ( klockan är halv tolv) med snöslungan. Han, Henrik, David och Sofia ska åka på Leos Lekland. Jag har bestämt mig för att åka och träna istället. Sen kanske jag hinner få mig lite egentid också innan de kommer tillbaka. Det blir skönt. Jag har ju skämt bort mig med det på sistone. Nu har jag bara en vecka kvar innan allt det nya börjar. Vilken omställning det kommer att bli. Men det kommer att gå bra. Jag ska inte glömma min glöd, min iver, min glädje. De ska jag ta med mig dit och sen kommer resten av sig själv. Kanske kan vi se fram emot en vår i vår lånade stuga.



Har varit och tränat på gymmet nu. Skönt att komma iväg själv och röra på sig. Det har ju inte gått att gå på promenader i detta oväder. Ikväll är det mellofinal. Då tänker jag unna mig lite gott. Jag har försökt att inte äta chips eller godis på några veckor nu och det går bra. Egentligen inget jag saknar jättemycket. Men finns det så trycker man alltid i sig.

Har lyssnat på ” The heart of the soul” medan jag tränade. Den berättar om att bli medveten om sina känslor i kroppen, alltid, inte bara när de är starka. Att skanna av kroppen ofta för att känna var i kroppen man känner något, i vilket chakra som enerig lämnar kroppen och på vilket sätt; i rädsla eller kärlek. Jag tycker mig ha svårt att känna vad jag känner. Jag tror att jag dömer mig själv ofta och får känslor av bitterhet och att jag inte är bra nog. Men jag är bra. Jag ansvarar själv för mitt liv. Jag är inget offer. Den jag är innerst inne är perfekt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen