Måndag den 11/3-2019
SISTA VECKAN NU!



Sista måndagen hemma. Nästa vecka drar det igång. Det liv som jag själv skapat, och jag väljer själv vilka följder det får. Jag väljer hur jag vill att det ska bli. Hur jag ska vara och därmed bemötas. Jag måste peppa mig själv i veckan, så jag inser att jag är värdefull, att jag kan och vill. Det är viktigt att utgå från där jag är, ta det jag har och göra det bästa av det. Ibland kommer jag att må bättre och ibland sämre, men under ytan är jag densamma. Inom mig finns ett ljus som lyser och kommer att lysa allt starkare om jag tillåter det.

Min intention med mitt nya jobb är att få utvecklas, vara kreativ, skapa fina relationer och känna meningsfullhet med det jag gör. Att utmana mig själv och mina rädslor för att gå framåt. Nu har jag suttit stilla ett tag. Kanske för att jag behöver det. Jag har själv skapat den här situationen. Det finns såklart yttre omständigheter, som att jag inte fick jobba kvar i Luleå, att jag inte kände mig hemma i Heden, som gjorde att jag bara jobbade hemma och kände mig mer och mer instängd, begränsad och rädd. Rädd för vad jag klarar av. Den rädsla skapade gung under mina fötter och detta i sin tur skapade ännu mer rädsla för vad jag kommer att klara av. Men jag håller på att bryta den negativa, nedåtgående spiralen. Jag går framåt varje dag nu. Jag har så mycket att tillföra med min upplysthet. Det finns en mening med det här nya jobbet. Jag skapar sakta det liv jag vill ha. Jag måste lita på det. Jag måste lita på mig själv. Att jag har kraften. Att jag är värd det. Att jag duger. Som jag är, med mina svagheter och styrkor. Precis som alla andra duger som de är, med sina svagheter, sitt bagage. Alla bär vi inom oss ett ljus.Ett kärlekens ljus.



Nu är det eftermiddag. Jag har varit och ätit lunch med Peder på Suzie Q, köpt ett par jeans på stan, jobbat lite hemmavid, gjort matlista och lite annat smått och gott. Jag känner mig glad och tillfreds med livet. Jag har önskat semesterperiod på mitt nya jobb. Tänk, jag hinner egentligen precis komma in i mina nya arbetsuppgifter innan jag har semesterJ jag har ju redan haft tre månaders semester!



Nu är det bara framåt och uppåt som gäller. Jag känner hur det lättar dag för dag. Jag skapar mitt eget liv. Det handlar om att ha rätt uppsåt/ avsikt så får jag också de konsekvenser jag önskar. Fokusera på det jag vill ha i mitt liv och låt de andra finnas där utan att lägga så mycket fokus på det. Det går över. Idag har det verkligen känts så. Jag har mått bra och lite sämre, men jag har inte fokuserat på att jag mår sämre, bara tagit det som en tillfällig dipp, fortsatt med det jag håller på med och vips mår jag bättre igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen