Tisdag den 12/3-2019

 NYKLIPPT!


Idag har jag den jobbiga, snurriga yrseln. Mindre bekvämt när jag vill sitta och skriva och läsa, men..

Igår var en bra dag. Mådde riktigt bra större delen av dagen. Känns ju skönt. Jag och Niklas var och storhandlade på kvällen. Sen satt vi framför tv:n och slappade. Kändes skönt då jag faktiskt inte suttit ned så mycket ändå under dagen som jag brukar. Jobbade lite på eftermiddagen och det känns skönt att avsluta nu och påbörja något nytt.



Idag ska jag klippa mig. Vet inte alls hur dock. Jag vill förändra mig men är rädd att jag inte ska bli nöjd. Vill ju känna mig bekväm. Lugg eller inte, kort eller inte. Ja, vi får se vad det blir.



Nu är det kväll. Jag bad frisören säga hur hon tyckte att jag skulle klippa mig och jag gick på hennes förslag. Jag blev jättenöjd. Kände mig verkligen som en ny tjej. Piffig och glad och jag kände mig verkligen laddad för nya äventyr, att vända blad och gå vidare. Jag till och med åkte direkt från frisören till Heden för att skanna in mina kvitton. Pratade en stund med Peder, som var den enda på kontoret tack och lov, och åkte sedan hem för att hämta Niklas. Tidigare mitt på dagen gick jag på en promenad i den underbara vårsolen. Även denna dag blev en fantastisk dag och jag känner hur livet kommer tillbaka till mig.

Jag ska fundera lite grann de kommande dagarna hur jag ska lägga upp de här första jobbveckorna. Jag inser att jag kommer att vara väldigt trött och slut och inte ha lika mycket tid över såklart till eftertanke och meditation. Det är lätt att glömma bort allt det här kloka som jag kommit fram till på sistone. Jag borde liksom sammanfatta det och påminna mig om det under korta stunder. Det är nog allt jag kommer att ha. Påminna mig om vad som är viktigt. Vad min avsikt är varje dag, och reflektera över hur det blev. Vad som blev mindre bra och vad jag kan göra för att förbättra det. Jag måste ha tålamod och förståelse för mig själv. Vägen jag går nu kommer inte att gå rakt framåt, utan gupp, och jag måste komma ihåg att guppen finns där av en anledning. Det kan kännas som omvägar men egentligen är de viktiga av ett eller annat skäl. Någon har en plan för mig. Jag känner det starkt. Jag måste vara modig och tålmodig och snäll med andra och med mig själv. Kärlek är ledordet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen