Lördag den 2/3-2019

 ATT MEDITERA!


Igår efter att vi handlat till fredagsmyset och jag kom hem och skulle börja med maten kände jag mig så himla begränsad och frustrerad över min snurryrsel. Jag pratade med Niklas om det som jag brukar. Vräkte ur mig min frustration. Sen lämnade jag över matlagningen till honom och gick in i mitt rum för att meditera 10 minuter. Jag landade i mig själv, återfick lugnet och kände att jag mådde rätt ok ändå. När jag kom ut ur mitt rum kändes det så mycket bättre. Jag såg Niklas på riktigt. Oj, han hade rakat av sig skägget, det hade jag inte sett innan eftersom jag  så inne i mig själv och mina plågade tankar och känslor. Det är det fina med mindfulness och närvaro. Det gör mig lugn, kontrollerad, glad och jag ser människorna runt omkring mig. Fredagsmyset blev perfekt. En god middag med familjen, lite film och efterrätt. Jag kände mig glad över mitt val att gå och meditera istället för att fortsätta vara arg och bitter. Jag skapar min egen verklighet.



I morse vaknade jag och gjorde en morgonmeditation i sängen innan jag steg upp. Jag sov ända fram till klockan sju, vilket jag sällan gör pga mitt knä. Jag kände att jag hade lite snurryrsel, men jag höll mig lugn. Jag tänkte på mina intentioner för dagen. Jag vill göra det till en minnesvärd dag för Sofia, som ska spela basketmatch. Jag vill prata med människor, vara glad, sprida glädje och stötta Sofia. Om jag håller fast vid den intentionen så kommer jag också att skapa en sådan dag.

Jag och Niklas såg färdigt filmen vi påbörjade i går kväll i morse. Känner mig glad och avslappnad och tror att det här kommer att bli en bra dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen