Tisdag den 12 september 2017
BUDDISM!
 

En jobbig dag. Kanske beror det på att helgen har varit fullspäckad med kalas för Samuel, alldeles för lite tid för mig själv, men trevligt att träffa släkten, igår kväll åkte jag till Luleå på introduktionskurs i buddistisk meditation. Jag har sett fram emot detta länge, men igår kändes det pirrigt och jobbigt att köra dit. Det bästa med kursen var att det var många olika människor där och i motsats till tidigare kändes det spännande och jag ser fram emot att lära känna dem. Buddismen verkar spännande och logisk men vi får se hur det känns efter några gånger. Jag har haft så stel nacke sista veckan. Det blev ju inte bättre av att köra till Luleå i mörker , sitta och lyssna i två timmar och sen till råga på allt har jag haft en tandläkartid i morse. Något som jag gruvar mig för eftersom jag blir så yr när man kommer upp efter att ligga ned i tandläkarstolen. Så i morse var jag ovanligt stel i nacken och yr. Tandläkarbesöket gick hyfsat bra ändå, inga hål i tänderna J sen i eftermiddag fick jag den där jobbiga lutayrseln som har hållit i sig sedan dess. Har svårt att läsa och skriva, och se på tv. Försöker verkligen vara här och nu och inte i mina tankar. När jag lyckas släppa och acceptera och framför allt inte störa mig på den här jobbiga yrseln, utan göra det jag vill och njuta så mycket jag kan, då kommer den att försvinna. Det vet jag. Det man lägger fokus på, förstärker man. Så är det. Det svåra är att klara av att låta tanken och frustrationen som följer bara klinga av. Däri ligger en stor utmaning. En annan är att överleva på jobbet utan att gå under av misstrivsel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen