Lördag den 7 oktober 2017
DRÖMMAR!
 

Å det går tungt nu. Vaknade halv fyra och fick ångesttankar att jag inte skulle kunna somna om. Länge sedan sist, men det kändes ju redan tidigare på dagen som att jag är så förvirrad av allt jag läst och tankarna, som jag ju vet inte är sanningar, skrämde mig trots allt. Vem är tankarna då om inte jag? Var är jag? Jag kanske aldrig lyckas komma så djupt inom mig att jag kommer åt mig själv på riktigt? Som tur är lyckades jag be Gud att fylla mig med lugn. Då kunde jag se en bild av mig själv fyllas av ljus, som sakta släckte en mörk yttre kant på min kropp. Sen kände jag mig lugn. Jätteskönt. Till slut somnade jag. Drömde dock jättekonstigt att jag blev instängd i en av våra hallar på jobbet och det blev bäcksvart. Jag såg ingenting. Jag gick sakta fram till lysknappen men stötte mot något mjukt. Sen upptäckte jag att hela jag var täckt av spindelnät. Så äckligt. Det känns ju uppenbarligen som att någon försöker tala om nåt för mig. Typ att jag är helt off just nu och famlar i mörkret. Jag bad om ett tecken av Gud. Kan detta ha varit det? Vad betyder det i såna fall? Betyder det att jag ska sluta på mitt jobb för att det bara är mörker och obehag. Det känns ju också rätt logiskt.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen