Måndag den 4 september 2017
FRAMTIDEN!
 

Sista lediga dagen på den här jourledigheten. Det har varit en bra helg. Vi har varit på matmarknaden i Luleå, jag, Niklas, Adina och Samuel. Igår var jag och Niklas förbi svärmor i Törböle eftersom hon hade haft lite flimmer och var orolig. Men allt var bra med henne.

Idag har jag tid på Previa, trots att jag är ledig. Jag tänkte nog inte på det när jag bokade tiden. Men det gör ingenting. Det är hos Anna-Karin, som är beteendevetare och hon är jättebra att tala med. Det var hon som fick mig att fundera på mindfulness första gången och hon har lite samma livsfilosofi som jag. Sist jag var där innan sommaren pratade vi om att jag funderade på att plugga tyska och sluta på mitt jobb. Hon uppmuntrade mig att ta steget om det var någonting jag ville göra. Nu vet jag nog att det steget känns för oplanerat och svårt. Bara att finansiera och klara oss på den knappa inkomsten och sen vet jag inte riktigt vart det leder. Däremot håller jag ögonen öppna för nya möjligheter. Jag har ju sökt en del jobb men jag har nog inte tillräckligt med erfarenhet i de jobb jag söker. Oftast som administratör.  Jag tänker att det kommer att dyka upp ett tecken och att jag direkt vet att det är min rätta väg. Under tiden kämpar jag på med så mycket optimism som jag kan uppbära.

Vad gäller mina framsteg inom Joe Dispenzas meditationer så har jag gjort två entimmarspass i helgen, som kändes jättebra. Jag grät igenom den sista delen, som handlar om att förändra mitt gamla jag. Jag känner mig gladare och lugnare efteråt. Det tråkiga är bara att det är nåt bugg med appen. Igår när jag nästan kommit igen den första delen, som syftar till att  komma in i rätt mood, så stannar spelaren helt plötsligt och det går inte att fortsätta. Det är som att bli väckt i sömnen, och man kan ju inte börja om bara när det är nog länge att sitta. Känns surt liksom. Jag hoppas att det går bättre idag. Jag ska byta gardiner i köket idag hade jag tänkt. Sen får jag ta min meditationsstund mitt på dagen innan barnen kommer hem.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen