Fredag den 1 september 2017
NYTT HOPP!
 

Nu håller jag verkligen på att förändra mitt liv. Jag har gjort den första meditationen av Joe Dispenza från boken ” Tänk dig frisk”. Jag tror att jag inifrån och ut kan förändra mina gamla programmeringar, tankar, känslor och beteenden ,som styr mig och mitt sätt att vara. Yrseln kommer att släppa sitt grepp om mig när jag växer, börjar tro på mig själv, vågar vara den jag vill vara, den jag innerst inne är. Den Ann, som sprudlar, planerar, skattar. Jag vill våga bjuda på mig själv utan att vara rädd för vad andra ska tycka. Jag vill vara snäll, givmild, närvarande framför allt. Yrseln har fått mig att distansera mig från livet, från mina kära och nära.

Det var jobbigt att meditera och sitta stilla så länge som 45 minuter. Det har jag inte gjort ännu. Men jag hade bestämt mig för att min kropp, mitt ego inte skulle vinna över mig. Den försökte med alla medel att distrahera mig med stel nacke, funderingar om när det skulle ta slut, krypningar i kroppen och domningar. Men det gick bra. Nu ska jag fortsätta varje dag.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen