Torsdag den 30/7-2020
SISTA RYCKET DÅ!


Idag packar vi igen för att åka en sista sväng på semesterperioden till stugan. Idag regnar det. Men de har lovat sol och fint väder i helgen, så vi är så taggade på det. Det har tydligen varit den kallaste juli månaden på 36 år, sade grannen igår. Inte konstigt att det känns vemodigt att gå tillbaka till jobbet igen på måndag, även om jag haft fem veckors semester. Men om det blir ordentligt med sol och värme i helgen kanske det väger upp en del av regnet och det kommer att kännas bättre. Vi hoppas på det.
Jag har pratat med Adina i dag. Hon har sökt in på juristprogrammet och är nu åttonde reserv efter andra antagningen. Det borde innebära att hon kommer in, men hon måste ju säga upp sig från sitt jobb och lämna besked senast i veckan vilket såklart gör henne lite osäker. Ska hon våga chansa och hoppas på att hon kommer in eller vänta och söka igen till våren. Jag tycker hon ska våga chansa. Varför inte liksom? Det är ganska stor chans och tackar hon nej nu kommer hon alltid att undra om hon hade kommit in ändå och ångra sig. Hon ska ju ändå söka tjänstledigt, så det borde vara ok att komma tillbaka om hon inte kommer in. Nåja, det är spännande och jag vet att det kommer att lösa sig till slut. Det gör det alltid.


Jag har haft en jobbig period med mycket blödningar. Helt galet faktiskt. Gör det lite lättare att acceptera beslutet att ta bort polypen, som sitter inuti min livmoder och troligtvis är orsaken till detta. Jag gruvar mig jättemycket. Har aldrig blivit sövd tidigare och tycker att det känns jätteläskigt. Men också det överlämnar jag till universum.
Är det meningen, kommer det att gå  bra det också.


Att börja jobba igen efter en lång ledighet är alltid kämpigt. Både att börja passa tider och ha fullt upp. Det kommer att bli tungt första veckorna, men ganska snabbt är man inne på banan igen. I höst ser jag fram emot utveckling. Jag ska ta till vara på relationen till alla mina fina kollegor och vara mitt bästa jag så ofta jag kan. Jag tror det kan bli en toppenfin höst på många plan och jag planerar för massor av välbehagets skatter i form av skratt, närhet, glädje, personlig utveckling och mycket mera. Jag ska ägna mycket fokus på det som är bra i mitt liv och mycket mindre på mina krämpor och farhågor och oro. Jag ska försöka göra varje dag till speciell. Att vakna upp varje morgon och påminna mig om det som är bra och inte det som inte är det är viktigt. Jag har en förmåga att alltid börja dagen med fokus på en massa problem och besvär. Att försöka bli uppmärksam på detta gnällande och klagande och bara släppa det kommer bara det att göra mitt liv lättare och ljusare. För att inte tala om de runtomkring mig, som måste stå ut med detta. Finns hela tiden potential till förbättring och det är ju fantastiskt egentligen. Då kan man ju alltid bli bättre och bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen