Onsdag den 5/8-2020

Halva veckan har gått. Jag är så himla trött. Hur kan det vara så jobbigt att börja om att jobba även om det är en lugn vecka? Det är konstigt. Men på något sätt bekräftar det väl det faktum att jag faktiskt har lyckats varva ned under semestern och att det här med att äga sin tid ger en ett visst lugn. Men snart är man inne i det välkända ekorrhjulet igen och man har vant sig vid dess vindlande fart.

Jag hade lite svårt att sova igår kväll. En blandning av att vara övertrött och lite orolig. Jag tycker ändå att jag oftast hanterar det mycket bättre än tidigare. Jag lyssnade på en mindfulnessmeditation och somnade strax efter det. Jag kan distansera mig till mina tankar och även om jag fortfarande kan stressa upp mig och få ångest, är det inte alls på samma plan som tidigare.

Jag fortsätter att försöka fokusera mindre på mina problem och krämpor och jag tycker det går rätt bra. Igår gick det tungt på jobbet tycker jag och det var svårt att se de bra stunderna, men idag har det gått bättre. Jag har tränat även idag och det får mig alltid att må prima.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen