Måndag den 31/1-2020

ÅNGEST!

Det är inte så ofta som jag har ångest. Jag kan vara yr och vinglig och ha diverse andra problem, men inte ångest. Tidigare har jag haft det då och då men som tur är inga långa perioder. Jag har känt mig väldigt lycklig på sistone. Det går framåt på ett positivt sätt på jobbet, jag har spelat en massa padel med kollegor sista veckorna och känner att jag utvecklas och att det är himla roligt. Både att lära känna kollegorna och att lära mig spelet. Sen har vi åkt till stugan på helgerna. Ja, livet kunde inte vara bättre egentligen. Det enda som känns lite tungt är oron över barnen. De är på nya, vingliga äventyr och jag får stötta, prata och peppa en hel del. Jag vill ju bara att de ska gå bra, att deras väg ska vara så rak och lätt som det bara går även om jag såklart också är medveten om att det bästa för dem är att de lär sig bäst när de själva får gå på den. Jag vill ju som helst curla isbanan framför dem. Sen hade jag ett jobbigt telefonsamtal med min pappa idag. Han är gammal och bitter och ibland så vansinnigt negativ och det största offret jag känner. Det blev liksom bara för mycket. Tänk att negativitet kan sprida såna jobbiga känslor. Energier är mäktiga saker. Men det viktiga just nu är att förstå att denna jobbiga känsla går över. Jag kan fortsätta att vara lycklig. Det förtjänar jag.

Klockan är nio och det är mörkt ute. Men inom mig finns ljuset. Så länge jag kommer ihåg det, går det bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen