Tisdag den 2/6-2020
NEDSTÄMD!


Jag vet inte om det är för att jag inte skrivit på länge, för att jag har pms, för att vi fått nycklarna till stugan och jag känner att jag inte hinner vara där så ofta och länge som jag vill, som jag känner mig så låg. Jag vill inte vara på jobbet just nu. Jag tycker det är tråkigt och enformigt och inte alls utvecklande. Jag har inte hittat min roll ännu och kommer ingen vart känner jag. Jag längtar tillbaka till mitt rörliga jobb på fiskodlingen. Men som sagt. Jag har pms och allting känns tråkigt och ledsamt just nu. Jag åkte hem på lunchen för att få vara för mig själv. Yrseln är mer påtaglig än på länge och det stör mig. Det är ju nu som jag ska vara som lyckligast. Antiklimax. Lycka kommer verkligen innifrån. Mår man inte bra innifrån spelar det ingen roll om min dröm gått i uppfyllelse precis. Min drömmars stuga står där och väntar på mig och jag känner mig inte jätteglad ändå. Det kan vara hormoner enbart men jag tror att det här med min jobbsituation också spelar in och kanske överdramatiseras lite men kan också vara roten till det onda. Jag har länge känt såhär. Att jag inte riktigt trivs så bra längre. Jag vet inte vad jag vill egentligen. Då är det svårt att hitta sin plats. Jag längtar efter att känna mig upprymd när jag går till jobbet. Att jag får göra något som passar mig som handen i handsken och där jag kan utvecklas i rätt tempo. Här känns det som att jag får kämpa för mycket. Jag blir inte insläppt och får chans att lära mig ordentligt, som jag behöver lära mig. Det som jag jobbar med dagligen är långtråkigt och inte kreativt alls.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen