Fredag den 5/6-2020
MINDSET!


Idag är vi lediga, jag och Niklas. Det är fyratimmarsdag för att det är Sveriges nationaldag i morgon, så då passade vi på att ta ut de timmarna. Hela veckan har vi varit i stugan på kvällarna. Vi har monterat ihop möbler och målat i köket. Vi har en hel del kvar, men idag åker jag och Niklas dit själva på fm och gör så mycket som vi hinner. Jag har mått mycket sämre i veckan. Är det inte typiskt? Men jag är glad att jag har kvar mina gamla dagboksanteckningar. Förra året samma tid hade jag liknande känslor och tankar och ångest kring mitt sämre mående, men det vände. Så jag är hoppfullare nu. Jag låter det vara såhär ett tag. Jag gör det jag orkar och kan utifrån mina förutsättningar. Igår kväll när jag kom hem från jobbet och kände mig lite stressad och ångestfylld efter en halvbra dag, så tänkte jag att  nu ska jag göra det som jag längtat efter så mycket, oavsett allt runtomkring, jag ska njuta av det och inte låta någonting stoppa mig. Sen vände allting. Helt plötsligt mådde jag mycket bättre, på alla plan. Jag målade i stugan och vi kom hem sent, och jag mådde ändå bra. Tänk vad tankarna och inställningen gör mycket ändå?

Tyvärr är det fina sommarvädret som vi haft i veckan tillfälligt över. Helgen ska vara regnig och med svalare temperaturer. Men vi får knoga på med våra projekt och basta och bada kan man göra även i regnet. Ska bli så mysigt när allt är på sin plats. Det är verkligen ett paradis, vår nya stuga.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen