Söndag den 7/6-2020
EN DAG I TAGET DÅRÅ!


Sovit sådär i natt. Sängarna är ju inte optimala i en stuga och sen har det regnat och droppat ned på en plåt utanför, vilket har stört oss alla. Men jag somnade till slut och har nog fått tillräckligt med sömn ändå. Vi har haft lite otur med vädret i helgen, även i dag är det mulet och lite regn i luften. Vi har målat ett till varv i sovstugan. Nu är det snart färdigt. Får nog lov att åka hit någon kväll i veckan och ta det där berömda sista varvet. Jag bestämde mig i morse för att försöka se det som är bra idag. Det som jag ändå kan göra. Att släppa motståndet är det svåraste. Den där enorma besvikelsen och känslan av att inte vilja ramla ned igen när man hållt sig så länge uppe ur gropen. Motståndet mot livet. Som man ändå inte kan göra något åt. Att undvika smärta i livet är omöjligt men att välja att lida är ens eget val. Jag måste välja att acceptera. Jag måste välja frihet. Jag måste välja glädje. Jag får ta en dag i sänder, så får vi se hur det går.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen