Söndag den 21/6-2020
LÄNGE SEN SIST!


Oj, nu var det länge sedan jag skrev något. Jag har haft fulla dagar med jobb och planering för stugvistelser. I helgen firade vi midsommar i stugan tillsammans med familjen, inte Adina dock, och Niklas mamma kom dit med husbilen. Vi håller såklart avstånd i dessa coronatider, men med det fantastiska väder som varit hela helgen har vi kunnat vara ute hela tiden, vilket också underlättar. Jag mår fortfarande inte ok. Det hoppar fram och tillbaka men är defintivt i ett lägre lowläge när det väl svänger. Det är jobbigt. Jag försöker ta en dag i sänder och verkligen njuta av det som är bra och det stunder, som ändå blir toppen. En hel helg med svärmor är inte så bra för mitt mående. Jag har fått kämpa med mina tankar och försökt välja glädje om och om igen. Det är svårt, för hon och jag krockar verkligen vad gäller personligheter och det finns så många minnen förknippade med dessa krockar i mitt medvetande att det är svårt att stoppa känslorna när det liksom drabbar en. Det är svårt med energitjuvar, att inte försöka bli påverkad. Nästan omöjligt. Just nu när jag dessutom inte mår toppen, blir det extra tungt. Men nu är vi hemma. Sista veckan innan semester ligger framför oss. Sen har vi fem veckor då vi får göra som vi vill.Niklas fyller femtio den 2/7 så det blir endel förberedande och pyssel inför det. Vi firar med familjen i stugan. Adina och Simon kommer hem, vilket blir så underbart. Nu håller jag tummarna att jag kan slappna av och fokusera på det som är bra, inte på det som är jobbigt. Får se hur det går.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen