Fredag den 22/5-2020
SNART!


Igår sken solen och värmde för första gången på väldigt länge. Adina kom hem. Vi spelade badminton och kubb på gården, satt på altanen och lapade sol och sen åkte vi till stugan och visade upp den för Adina. Säljarna hade tömt den och vi hade inte nycklar för att gå in men både jag och Niklas fick en känsla av otrolig längtan, glädje och vi var var så övertygade om att vi köpt rätt stuga på rätt ställe. Det var underbart fint. Solen lös på hela tomten, vi har en jättefin sandstrand nedanför bastun. Kan inte få bättre läge. Eftersom de har tömt stugan på möbler och inte lämnat efter sig nåt, som de sagt att de skulle, så började vi kolla på möbler i går kväll. Jag kollade på blocket, men även på ikea. Det lutar nog åt att vi åker till Ikea nästa helg och handlar åtminstone det nödvändigaste. Det är framförallt bäddsoffan och ett köksbord och ev. en byrå. Jag längtar och känner att jag inte har tid att jobba nåt mer innan semestern. Skämt å sido. Vi har en fantastiskt rolig sommar framför oss.

Idag ska vi grilla lax på altanen. Vi ska umgås hela familjen samlad. Bubbla i bubelpoolen och mysa. Jag och Adina jobbar först på dagen, men sen. Det verkar bli fantastiskt väder idag också. Idag känns livet underbart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen